Kansli

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisationen har ett centralt kansli i Stockholm samt förhandlare/rådgivare i hela landet som arbetar regionalt med att bistå arbetsgivarna.

På kansliet arbetar förjande funktioner, förutom staben: 

Administrativa enheten hanterar arbetsgivarorganisationens ekonomi, HR-frågor och lokaler, samt samordnar och administrerar arbetsgivarorganisationens utbildningar, konferenser och seminarier. 

Förhandling och arbetsrätt ger utbildning, råd och service i arbetsgivarfrågor: arbetsrätt, lön, arbetsmiljö med mera. Medarbetarna finns både på det centrala kansliet i Stockholm och regionalt placerade förhandlade/rådgivare i olika stift. 

Styrning och ledning driver utvecklingsarbete med särskilt fokus på personalpolitiska och arbetsmiljörelaterade frågor, driver och samordnar arbetsmiljöfrågor i Svenska kyrkan och har ett övergripande ansvar för Skaos totala utbildningsutbud, inklusive forum och nätverk, konferenser och aktiviteter.